Programmeren 5<br /> <span style="color: red;">Les 10</span>
Home

Programmeren 5
Les 10

JavaScript Asynchroon programmeren
JavaScript - Asynchroon programmeren

Programmeren 5
Les 10

15 november 2017

JavaScript - Asynchroon programmeren

Doelstelling

  1. In deze les leren we wat asynchroon programmeren is.
  2. We leren hoe je een eenvoudige third party API aanspreekt.

Na deze les:

Stappenplan

  1. Wat is Ajax
  2. Het XMLHttpRequest object
  3. Marvel - Developer Portal
  4. Vooraleer met coderen te beginnen gaan we Cloud9 en onze lokale computer synchroniseren (filmpje)
  5. Marvel API - GET personages
  6. Filmpje Marvel API - GET personnages
  7. Filmpje Marvel API - GET Personnages synchroniseren met Cloud9
    Vermits we de naam van het javascript pad gewijzigd hebben moeten we nog het .gitignore bestand aanpassen:
    dotnetcore/hwapp/bin/
    dotnetcore/hwapp/obj/
    dotnetcore/hwapp/.vs/
    learn-javascript/.vs
    *.sln
    
    Kan korter door alle .vs mappen te negeren:
    dotnetcore/hwapp/bin/
    dotnetcore/hwapp/obj/
    .vs
    *.sln
    
  8. Een Ajax bibliotheek
  9. Marvel API - Get personages met Ajax bibliotheek
  10. We kunnen de AJAX bibliotheek herschrijven met behulp van promises. Promises werden pas in JS6 toegevoegd
    1. JS - Promises
    2. Een moderne ajax bibliotheek
  11. Nog een heel mooi voorbeeld:
    Tania Rascia, How to Connect to an API with JavaScript, December 7, 2017

Opdracht

  1. Herschrijf de Marvel API - GET personages met behulp van Een moderne ajax bibliotheek.
  2. Maak de oplossing lokaal in Visual Studio en synhroniseer ze met Bitbucket en Cloud9. Zet in de melding van de commit: "Marvel API opdracht final".
  3. Stuur een tekstbestand door via onderstaande link met een link naar Cloud9 en Bitbucket.
  4. Deadline 22 november 2017

JI
2017-12-17 18:16:55