Programmeren 5
Home

Programmeren 5

Kop koffie
JavaScript - De basis

Programmeren 5

JavaScript - De basis

Doelstelling

Met JavaScript kan je aan client-side (in de browser) de webpagina manipuleren.

Na deze les kan je:

Stappenplan

  1. Je gerief klaarzetten
  2. Filmpje: Developer Console Chrome
  3. JS - De basis
  4. Document Object Model
  5. JS - plaats in HTML
  6. JS - Selectoren
  7. JavaScript inline event handling
  8. JS - Overzicht Events
  9. JS - De tijd controleren met JavaScript
  10. Een autootje laten rijden
  11. Filmpje: Een lichtkrant maken in JavaScript. Ik weet wel dat lichtkranten uit de mode zijn, maar ik vind ze best leuk.

Opdracht

  1. Maak de oefeningen uit het lesmateriaal zelf en probeer de voorbeelden uit.
  2. Het voorbeeld uit BOM - setInterval maak je op Cloud9 in de map js-de-basis. Je plaatst de code in een bestand met de naam clock.html.
  3. Het voorbeeld in het filmpje maak je zelf op Cloud9 in de map js-de-basis. Je plaatst de code in een bestand met de naam marquee.html. De JavaScript plaats je in een submap met de naam js in een bestand met de naam marquee.js.
  4. Bedenk zelf een toepassing voor de timer-functies. Heb je geen inspiratie, zoek er een op het internet. Plaats je code op Cloud9 in een map met de naam js-de-basis.
  5. Stuur een tekst bestand via de bijgevoegde opdracht link met daarin een link naar je Cloud9 workspace en naar je Bitbucket repo zodat ik kan nagaan of je de opdracht met success hebt kunnen uitvoeren.

JI
2018-09-15 06:29:35