Programmeren Les 4
Home

Programmeren Les 4

Tekst in code
Werken met data

Programmeren Les 4

deze les neemt 2 weken in beslag

Doelstelling

  1. In de vorige les hebben we geleerd hoe je met tekst in de code werkt en hoe je die tekst leesbaar aan de gebruiker laat zien. Output naar de gebruiker verstuur je in tekst. Maar wat doe je dan met gehele en reële getallen? ,
  2. In deze les leren we hoe je getallen omzet naar string met casting en conversie.
  3. Maar ook input gebeurt met tekst. Als de gebruiker getallen intypt, komen die binnen als tekst. Als je met die input wilt beginnen rekenen moet je die eerst omzetten naar getallen. We leren hoe je dat doet met parsing.
  4. Verder leren we werken met de ingebouwde math-bibliotheek, random-getallen en bitwise operatoren.
  5. Tenslotte leren we de basis van het debuggen.

Theorie

  1. Casting, conversie en parsing
  2. Input verwerken en omzetten
  3. Math-bibliotheek en berekeningen
  4. Bitwise operatoren
  5. Random
  6. Debuggen

Labo

Oefeningen (Oefeningen van Tim Dams, en eventueel nog andere in GitBook)

Opmerking

Les 4 wordt verspreid over 2 weken.

Opdracht

  1. Maak de volgende oefeningen in de map met de naam Programmeren/Les3.
  2. Gebruik de naam van de oefening voor de naam van het project, bv. Supercomputer maak je in een project met de naam Supercomputer, BMI berekenaar in een project met de naam BMI-Berekenaar.