MikMak functionele vereisten online shopping
- Ondersteuning voor meerdere winkeldepartementen, in elk departement zitten producten van een bepaalde categorie.
- Producten hebben een beschrijving in HTML. HTML biedt ondersteuning voor opmaak en afbeeldingen kunnen grafisch voorgesteld worden. Klanten kunnen het product niet vastpakken, dus moeten we schriftelijke details en visuele hulpmiddelen voorzien om hen te helpen het product te begrijpen en te kopen.
- Een miniatuur-afbeelding tonen we in de productlijst en op de productpagina,
- terwijl een grotere afbeelding wordt getoond wanneer de gebruiker klikt op de miniatuur om in te zoomen.
- Producten hebben een een kortingspercentage dat de winkelier zelf kan instellen als die een promotiecampagne wil opstarten voor een bepaald product. De klant ziet nog steeds de volle prijs op de productpagina, samen met het kortingspercentage.
- Er is minimale voorraadbeheer nodig, zoals de mogelijkheid om aan te geven hoeveel eenheden van een bepaald product op voorraad zijn.
- Deze waarde wordt verlaagd elke keer dat iemand een order voor dat product bevestigt.
- De magazijnier moet kunnen zien zien welke producten er moeten worden bijbesteld als er slechts een paar eenheden nog in voorraad zijn.
- Verzendingen
- De winkelier moet gemakkelijk verzindingsmethoden kunnen toevoegen, verwijderen en bewerken, zoals Standard Ground, Next Business Day bewerken en Overnight, elk met een andere prijs.
- Klanten moeten een verzendingsmethode kunnen kiezen bij het invullen van de bestelling.
- De module heeft een winkelwagentje met geheugen nodig voor items die de klant wil kopen. De gebruiker kan een aantal artikelen in de winkelwagen plaatsen, de browser sluiten en de sessie beëindigen. Maar als de gebruiker naar de site terugkeert moeten de gekozen items nog steeds te vinden zijn in het winkelmandje.
De huidige inhoud van het winkelwagentje (de namen van de items die erin werden gebracht, evenals hun hoeveelheid en de prijs per eenheid) en het subtotaal moet altijd zichtbaar op elke pagina van de catalogus, en eventueel op de hele site, dus die de gebruiker kan je in gedachten te houden (je wilt dat het gemakkelijk voor hen om te controleren als ze klaar zijn, en u niet wilt dat ze vergeten uit te checken).
Een gebruiker account is vereist om de bestelling af te ronden, omdat je een manier moeten gebruikers te identificeren wanneer ze terugkomen naar de site na het indienen van de bestelling, de status van hun bestelling te zien. Er moet echter een goed ontworpen e-commerce module gebruikers niet vragen om in te loggen of maak een account, totdat het eigenlijk vereist, bij het winkelcentrum proces te vergemakkelijken. Als er een nieuwe gebruiker wordt gevraagd om een account aan te maken (en dus vullen een lange vorm, het verstrekken van persoonlijke informatie, enz.) Voordat u zelfs beginnen te winkelen, kan dit een lastig en te voorkomen dat bezoekers van zelfs maar te kijken naar uw producten. Als, in plaats daarvan, je laat de bezoekers om te zoeken naar producten, voeg ze toe aan een winkelwagentje, en alleen hen vragen om in te loggen of maak een nieuwe account aan net voor de bevestiging van de bestelling, zullen zij dit verzoek als een normale stap van de kassa proces, en zal niet klagen over het (en heb je ze al verslaafd aan het zetten items in hun winkelwagentje).
Naar de kassa proces zo soepel mogelijk te maken, het verzendadres informatie moet vooraf worden gevuld met het adres opgeslagen in het profiel van de gebruiker, indien gevonden (vergeet niet dat die details waren optioneel bij de inschrijving tijd). Echter, kan de scheepvaart-adres afwijkt van het adres van de klant zijn (misschien omdat de aankoop is een cadeau voor iemand anders), en dus het adres kan worden bewerkt voor elke bestelling. Het profiel adres mag alleen worden gebruikt als de standaardwaarde. Het factuuradres kan ook anders zijn, maar dat zal worden verzameld door de payment processor dienst (meer details later).
De winkelier moet een pagina die de orders van een bepaald interval van data lijsten hebben, met behulp van de laatste "n" dagen als een standaard interval ("n" is configureerbaar in de standaard web.config bestand). Ze kan ook nodig zijn om alle bestellingen op te halen voor een specifieke klant, of springen direct naar een bepaalde volgorde als ze weet al zijn ID. De lijst zal een paar orde details te zien, terwijl een aparte pagina de volledige informatie zal laten zien, met inbegrip van de lijst van de bestelde artikelen, de klant contact informatie en het verzendadres. Naast deze alleen-lezen historische gegevens, moet de winkelier in staat zijn om de status van de bestelling (het nummer en de titel van de bestelling statussen moet ook aanpasbaar door de beheerder van de winkel te zijn), de datum van verzending van de transactie-ID en het bijhouden van ID te bewerken, en eventueel (indien tracking is beschikbaar gesteld door de wijze van verzending door de klant bij de kassa gekozen).