Competition Verkennend gesprek
Als voorbeeldproject maken we een competiekalender.
Probleem
Als programmeur weet je misschien zelf wel hoe een eventkalender er zou moeten uitzien en wat de applicatie allemaal moet kunnen. Toch is het veel beter met de klant een gesprek te voeren om te weten te komen wat die precies wilt.
Tijdens het gesprek noteer je de hoofdzaken en deel je ze in. Tijdens mijn gesprek met de klant werd het al snel duidelijke dat er twee kanten zijn aan de eventkalender: vóór en achter de toog, bij manier van spreken. De applicatie valt uiteen in twee grote deelapplicaties:
- beheer van de tabellen en applicatie zelf; we noemen dit aspect voor het gemak het beheer van de app
- het eigenlijke gebruik van de app
Design
Na een gesprek met de opdrachtgever hebben we de app onderverdeeld in twee deelapplicaties met voor elk van hen de volgende vereisten:
- Beheer van de app
- de beheerder moet alle tabellen online kunnen beheren, zonder routine technische bijstand, dus moeten we ook zorgen voor een zeer complete en intuïtieve administratieve gebruikersinterface;
- eventueel een rapportage-pagina
- klassementen van alle clubs van alle liga's, gerangschikt op punten.
- Gebruik van de app
- later te bespreken
2018-12-12 21:29:12