Competition Analyse
Home

Competition Analyse

Competition Analyse

Uit een studie van Agoria blijkt dat de nood naar businessanalisten erg hoog is. Met bijna 4.000 openstaande vacatures staat het op nummer 1 in de lijst van meest gezochte IT profielen.

Met analyse bereiden we een ICT oplossing voor een bepaald probleem voor. In de analyse kijken we eerst naar de business context waarin het probleem zich stelt en bekijken we het probleem zonder dat we al een software-product als oplossing voor ogen hebben. Vervolgens stellen we één of meerdere oplossingsscenario's voor. Hiervoor maken we een functionele analyse van het probleem en beschrijven we wat er van de software-oplossing verwacht wordt.

Fric-frac is een programma waarmee je events kan publiceren op een online kalender en delen met een groep.

  1. Competition Verkennend gesprek
    Om te weten te komen wat de applicatie allemaal moet kunnen doen interviewen we de klant. Tijdens het interview proberen we ons in te leven in zijn domein.
  2. ​Vermits de applicatie uiteenvalt in twee deelapplicaties maken stellen we eerst de Competition functionele vereisten Gebruik op en daarna de Competition functionele vereisten Beheer.
  3. Competition Domeinmodel
    Tijdens de interviews beginnen we al met het opstellen van het domeinmodel. In de gesprekken met de klant stellen we geleidelijk aan het Competition Conceptueel model op. Achteraf stellen we het Competition Logisch model op.
  4. Met de klant maken we de use case diagrammen. Op basis daarvan maken we de use case beschrijvingen die we intern gebruiken om de applicatie te programmeren.
    1. Competition Use Case Admin
    2. Competition Use Case Liga Index
  5. Competition Wireframes
    Op basis van het domeinmodel maken we samen met de klant de wireframes om een idee te hebben hoe de pagina's van de website eruit moeten zien.

JI
2018-12-12 21:31:01