Opdrachten wiskundige bewerkingen
We hebben leren werken met rekenkundige operatoren in C#. Nu maken we enkele opdrachten. Laat je niet afschrikken door de wiskunde. De berekeningen die je moet maken worden in detail uitgelegd en zijn zeer eenvoudig!
Doelstelling
Een gedifinieerd probleem leren omzetten naar code.
Opdrachten
- De opdrachten plaats je in:
- de map Programmeren1/LerenWerkenMetCSharp
- de namespace
LerenWerkenMetCSharp
- de klasse met de naam
Getallen
in het bestand met de naamGetallen.cs
(deze klasse en dat bestand bestaan al)
- Maak in deze klasse een methode met de naam
Toepassingen1Versie1
:- Declareer 2 integer getallen en initialiseer ze met 2 willekeurige getallen. Toon nu op het scherm achtereenvolgens :
- De som (een optelling)
- Het verschil (een aftrekking)
- Het product (een vermenigvuldiging)
- Het quotiënt (een deling)
- De rest (modulo %)
- Stappenplan:
Toepassingen 1 Versie 1 - Gebruik textformatting om de output te maken!
- Test de methode in de
Main
methode van deProgram
klasse door ze toe te voegen aan het keuzemenu dat we in de vorige les gemaakt hebben. Zorg ervoor dat de gebruiker zolang uit het menu kan kiezen totdat hij eens
intypt om aan te geven dat hij met het menu wil stoppen. Het maakt niet uit als de gebruiker een hoofd- of kleine letters
gebruikt. Gebruik hiervoor Console.ReadKey.
- Declareer 2 integer getallen en initialiseer ze met 2 willekeurige getallen. Toon nu op het scherm achtereenvolgens :
- Maak in deze klasse een methode met de naam
Toepassingen1Versie2
:- Declareer 2 integer getallen en initialiseer ze met 2 willekeurige getallen. Toon nu op het scherm achtereenvolgens :
- De som (een optelling)
- Het verschil (een aftrekking)
- Het product (een vermenigvuldiging)
- Het quotiënt (een deling)
- De rest (modulo %)
- Stappenplan:
Toepassingen 1 Versie 2 - Gebruik textformatting om de output te maken!
- Test de methode in de
Main
methode van deProgram
klasse door ze toe te voegen aan het keuzemenu dat we in de vorige les gemaakt hebben. Zorg ervoor dat de gebruiker zolang uit het menu kan kiezen totdat hij eens
intypt om aan te geven dat hij met het menu wil stoppen. Het maakt niet uit als de gebruiker een hoofd- of kleine letters
gebruikt. Gebruik hiervoor Console.ReadKey.
- Declareer 2 integer getallen en initialiseer ze met 2 willekeurige getallen. Toon nu op het scherm achtereenvolgens :
- Maak in deze klasse een methode met de naam
Toepassingen2Versie1
:- Vraag 2 integer getallen op van het klavier en met die ingevoerde getallen voer je dan de volgende bewerkingen uit:
- De som (een optelling)
- Het verschil (een aftrekking)
- Het product (een vermenigvuldiging)
- Het quotiënt (een deling)
- De rest (modulo %)
- Stappenplan:
Toepassingen 2 Versie 1 - Gebruik textformatting om de output te maken!
- Test de methode in de
Main
methode van deProgram
klasse door ze toe te voegen aan het keuzemenu dat we in de vorige les gemaakt hebben. Zorg ervoor dat de gebruiker zolang uit het menu kan kiezen totdat hij eens
intypt om aan te geven dat hij met het menu wil stoppen. Het maakt niet uit als de gebruiker een hoofd- of kleine letters
gebruikt. Gebruik hiervoor Console.ReadKey.
- Vraag 2 integer getallen op van het klavier en met die ingevoerde getallen voer je dan de volgende bewerkingen uit:
- Maak in deze klasse een methode met de naam
Toepassingen2Versie2
:- Vraag 2 integer getallen op van het klavier en met die ingevoerde getallen voer je dan de volgende bewerkingen uit:
- De som (een optelling)
- Het verschil (een aftrekking)
- Het product (een vermenigvuldiging)
- Het quotiënt (een deling)
- De rest (modulo %)
- Stappenplan:
Toepassingen 2 Versie 2 - Gebruik textformatting om de output te maken!
- Test de methode in de
Main
methode van deProgram
klasse door ze toe te voegen aan het keuzemenu dat we in de vorige les gemaakt hebben. Zorg ervoor dat de gebruiker zolang uit het menu kan kiezen totdat hij eens
intypt om aan te geven dat hij met het menu wil stoppen. Het maakt niet uit als de gebruiker een hoofd- of kleine letters
gebruikt. Gebruik hiervoor Console.ReadKey.
- Vraag 2 integer getallen op van het klavier en met die ingevoerde getallen voer je dan de volgende bewerkingen uit:
2018-10-24 13:19:51